Thought cafe logotype

Inspiration: Thought Café

På grund av en ganska lång kedja av händelser stötte jag på Thought Café. Just nu etablerar de sin redesign, men du kanske har hört dem under namnen “Thought Bubble” eller “Smart Bubble” tidigare. Det härliga med Thought Café är att de är en icke-vinstdrivande motion graphic-studio, som gör informativa filmer om andra icke-vinstdrivande företags, personers eller organisationers stora tankar. Och det med den fina visionen att förbättra världen genom mer kunskap. Nedanför är ett utdrag från deras blogginlägg, som gav mig mer förståelse för  vad de vill åstadkomma.

Many years ago at York University, David Suzuki said, “Scientists have failed to demystify the climate crisis.” Well I wish to say to Dr. Suzuki: It is not the scientists who have failed, it is the communicators, the ones who wield the mediums that carry these messages. […] The science behind our current understanding of the climate crisis has been around for thirty years, yet we as communicators have only recently begun to champion its cause. Where were our simplified charts, our information graphics and our visual metaphors?

Exempel på arbeten av Thought Café:

Jag blir imponerad av storslagna och snälla visioner, som inte bygger på att tjäna pengar. Så jag var tvungen att mejla och fråga hur allt kom sig. Svaret löd så här (och jag tänker inte ge mig på att översätta):

Overall, I can say that we got the idea when we were nearing the end of graduation when both Jonathon and I were studying graphic design. With some of our final year projects we found that we both had a passion for using our skill to communicate something important for the world, and felt turned off of commercial communication and the sales-oriented path we were encouraged to follow with the rest of our peers. We were told by many that you couldn’t run a studio without catering to the advertising world, but we were determined to prove ourselves.
 
When we started out, we made our first video to communicate the health care debate  via one of John Green’s vlogs, that we just happened to come across. When we saw how his fans and subscribers responded to the video, we knew there was a demand among viewers to have issues visualized and explained in a clearer way.
 
Another hurdle came when we decided to turn this goal into a studio venture or company (or even more so, a not-for-profit). Again, we were told there was no way we could sustain ourselves financially while doing this, and that there wouldn’t be enough of a demand. But word spread and more organizations came to us wanting to visualize their campaigns or issues, and it grew from there.

Jag glädjer mig över svaret, dels eftersom jag kan dra paralleller till mig själv och dels för att de svarade så fint. Jag tycker att de gör ett bra jobb med att skapa en allmännyttig grafisk design. För även om de fortfarande försörjer sig på kommersiella uppdrag är deras mål att klara sig utan dessa i framtiden. De skiljer sig ifrån en vanlig reklambyrå som i många fall verkar tar sig an icke-vinstdrivande projekt som ett sätt att utöka sin portfolio.

Publicerat av

Kaisa Andersson

Jag är en illustratör, mönsterskapare och obotlig pysslare. Jag är också grafisk formgivare, vegan och lagom morgonpigg. Under "Heja Kaisa!" skriver jag om vad jag pysslar med, sånt som inspirerar, tankar och en och annan guide.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>